Skip to content

att vända blad

31 december, 2010

Bara några minuter kvar tills 2010 blir ´11 och över nio miljoner nyårslöften bryts på bara några minuter. hjärtan kommer fångas, krossas å smälta i kylan. tv-kanaler sänder direktsänt från 2008 men ingen lägger märke till ankorna som regnar från skyn. det är helt klart en intressant tid vi går mot. å allt jag hör är viskningar om blodiga oxfiléer  å vinglas som måste diskas medan champagneflaskorna knyts opp – för att spara tid. 1800-talet var vackrare men nu har vi internet och bättre mediebevakning… dvs Elle-utgåvor från 51 länder. själv vill jag bara smälta ihop med min italienskt designade klänning å städas undan på vinden så jag slipper höra alla fyrverkerier å tjut. ena sekunden firar de, nästa gråter. så nu ska jag smyga ut i köket, vifta bort Galouase-dimmor för att hitta rätt, å försvinna bortåt ett litet tag. radera en början (läs: un cauchemar) ur mitt liv, å vända blad. det nästa är oskrivet helt klart…

One Comment leave one →
  1. Stefan Johansson permalink
    1 januari, 2011 01:09

    Varför fira in ett nytt år och hoppas att det nya året kommer att bli bättre än det gamla när man innerst inne vet att så kommer det inte att bli. Mådde man dåligt 2010 så kommer man må dåligt 2011 också. Det kommer att lika jävligt som vanligt. Ingen skillnad alls. Mitt liv kommer att vara lika jävligt som vanlig. Inget ljus på denna himmel för mig. Hålla en massa nyårslöften som man inte kan hålla ändå. Man var så berusad att man inte tänkte på vad man sa. Spriten gör så att man säger en massa dumma saker. Bränna upp en massa pengar i form av raketer som bara som bara för en massa oljud omkring sig. Jag vill slippa höra dessa fyrverkerier med sin tjut som skrämmer slag på hundar och katter samt mig. Slippa oron från att få raket genom fönstret. Jag vill också städas undan på vinden så jag slipper höra tjutet från raketerna, slipper konstanta oro i kroppen som håller på att förgöra mig till något jag inte vill vara. Bara försvinna från allt detta vill man göra in i dimman.

Kommentera

