Skip to content

Halsband

6 januari, 2011

Alla tankar å funderingar hänger kring min hals likt ett halsband, det tynger mig något så oerhört just nu. (som alltid), vet inte riktigt vad man ska göra; nysta i garnet å hoppas på att de tillslut trasslar upp sig ellr bara inse att de är lönlöst innan det blir ens fall? åh, denna nya tid. precis som igår, som förra året som förra århundradet. blommorna doftar även dem precis likadant. å det värsta av allt är blickarna som inte omfamnar en utan verkligen ber en gå åt sidan så man slipper konfrontation. så jag låter bara mitt halsband tynga ner mitt huvud så pass att blicken sprätter ned i marken, skapar egna små avtryck. sicksackar mellan skuggorna av vad som skulle kunna vara jag å smiter in i second hand-butikerna. bland annat. allt med mode sväljs (nästan). Klänningar, kjolar, smycken. ”Allt”! å mellan raderna kan man utläsa bittra tanter å likatänkande (som ungefär alla mina släktingar och närastående) som inte tycker man ska skjuta iväg sina problem på masskonsumtion. vilket är ett argument jag verkligen avskyr. NEJ! hatar, skulle jag snarare vilja påstå. Att jag vill dricka bort fallna kalenderblad som vägrar släppa taget om mina tankar, att jag vill handla lycka ska ingen sur tant (ellr någon annan heller för dne delen) få stoppa mig. D är ändå bara människor som upplevt alldeles för mycket kärlek som är så strama i sina tankesätt, att jag ändå inte kan bry mig mindre om deras anklagelser…

No comments yet

Kommentera

