Skip to content

Att fäktas mot livet

12 januari, 2011

snön fortsätter falla som molntussar från skyn, tyst ack så tyst, å alltmedan jag låser in mig själv i detta fort inser jag att det inte är försent att ”prataomdet”.
ni vet, den där kampanjen där olika människor får prata ut om stunder då de misstänker sig ha blivit utsatt för sexuell orättvisa.
ofta kvinnor. som jag. för även om jag till en början inte tänkte vara så öppenhjärtig här kommer jag på mig själv med att befinna mig på den enda arena där jag faktiskt kan vara det.
I skolan, eller någon annanstans, blev jag bara utskrattad å icke betrodd. Så nu om någonsin är det dags. jag måste möta mina demoner, se dem i vitögat och sluta lägga med ned för att självmant dödas utan någon som helst tillstymmelse utav självförsvar. Den här gången ska jag stå upp, fäktas tillbaka å göra mitt bästa för att inte brytas ned i minsta beståndsdel. Igen. Ber dock om att få återkomma senare ikväll! Au revoir!

No comments yet

Kommentera

