Skip to content

Åskmoln

18 januari, 2011

Allt… skiter sig.
Igår under middagen (anka,potatis,rödvinssås) gjorde jag mitt slutgiltiga beslut. ja är tvungen att få veta; har ja en livs levande syster ellr ej? så jag fråga. Å himmelen ramlade ner i våran matsal. total tystnad, som i en grav. inga rörelser. D tar säkerligen flera minuter innan någon mänsklighet visas upp igen. men fortfarande inga ord. bara små rörelser, petande i salladen.

Nå? försöker jag igen. fortfarande inget svar. så jag puschar på:
Ja hörde ni pratade om det förut, så…

Varpå M , den äldsta av mostrarna, ställer sig upp å kastar tallriken i golvet. säger eller nä snarare skriker åt mig, att jag inte ska lägga mig i sådant jag inte har att göra med.
Så, om jag har en syster jag inte tidigare fått träffa har jag alltså ingenting att göra med d? Ok!!? Intressant. Då vet jag…

No comments yet

Kommentera

