Skip to content

Alla krossade hjärtans återuppbyggnadsdag

15 februari, 2011

Igår krossades hjärtan som tappade porslinstallrikar mot ett marmorgolv. Ensam i slottet med min ”barnvakt” satt jag å spelade piano (kraftigt berusad) när helt plötsligt prinsen rusar in i salen med 300 rosor i famnen och ett leende på ansiktet som bara äckligt förälskade människor kan bära utan att falla mot marken å dö av självinsikt.  Så jag slutar spela, famlar efter någon kraftig alkoholhaltig dryck att grumla bort mig ännu mera med inann orden börjar sippra ut ur herrens mun. Men jag är inte tillräckligt snabb:

Min fagre dam, jag söker eder mor…

(Och jag tänkte skrika någonting otrevligt, å förklara att hon inte alls är min mor, men svarade istället:

Hon har farit iväg, långt härifrån ty hon sedermera inte står ut med mej…

Varpå mannen slänger rosorna på golvet, som nästan sprider ut sig över hela salen, går fram till mig å börjar kyssa först min hals å sedan nyckelbenet ned mot bröstet. Vet inte vart jag ska ta vägen så faller bara ned i hans famn, varpå han bar mig till soffan bakom oss där vi älskade långt in på natten. Sedan somnade vi båda, å när jag vaknade upp igen var jag kusligt ensam igen. Som om allt vore en dröm.

No comments yet

Kommentera

