Skip to content

Barnvakten

4 mars, 2011

Jag ser blod flyta utanför fönstret; d regnar. Vill inte sluta, kan inte sluta…

 

För er som trott jag äntligen träffat ”den stora kärleken” (som om den skulle finnas i annat än drömmarna å sagorna) efter att ha läst mitt senaste blogginlägg vill jag bara förkunna att så är ej fallet. Efter att båda mina föräldrar gått bort i sjukdomar, utan något som helst försök till självförsvar, å deras föräldrar lämnat mig i mina spillrorna av vad som en gång var jag; har jag blivit sänd en barnvakt som ska ta hand om såväl slottet som mig. Nog för att det redan jobbar två kockar, en trädgårdsmästare samt en städerska som även ordnar med tvätten men det behövs tydligen ytterligare en fångvaktare till mitt lilla personliga helvete. Även om frosten tar död på rosorna är det ingenting emot hur kvävd jag blivit av den stjärnlösa natthimlen som förföljit mej sedan jag tappade all färg och upprätthållandet av själen någonstans i skolväggarna å golven; däri vilar min själ i spillror än idag å ända tills allt rivs eller sprängs i bitar precis som jag en gång gjorde.

No comments yet

Kommentera

