Skip to content

Nätterna som låg vakna å önska de vore döda

17 mars, 2011

omslagettillminboknätternasomlågvaknaåönskadevoredödaD passar mig, ”förlaget”, vulkan där jag ger ut min bok – en kavalkad, ett vulkanutbrott i ord, meningslösa meningar i spyor i form av glödande magma som väller ut ur min debut. Där avhandlar jag alltifrån skolgången (där alla slogs med nävar å hårda ord), hur jag fick fly storstaden för att stå ut. Tills jag hamnade här ute på landet, där jag inte ens vill lysa upp med exakt vart jag är. Men d är inget speciellt, egentligen, för så många får stå ut med samma sak. Mobbning, förflyttning å sen samma visa på nya skolan. Den här boken är istället för en misshandel eller skolskjutning (ja, jag har faktiskt övervägt det sistnämnda för allt hat). Så jag hoppas ni andra, ni som inte behöver ta alla slag å glåpord, förstår hur förstörande d är å hur negativt d påverkar så otroligt många. Men framförallt hoppas jag att vuxna inser att saker händer inte bara för att man ser en våldsam film eller lyssnar på ”arg musik”, utan för att man någongång måste sätta ned foten. Med eller utan vuxnas hjälp å förståelse…

No comments yet

Kommentera

