Skip to content

Första gången

5 juni, 2011

Våren har blommat ut å sommarsolen tar nästan död på mej. Min nattsvarta Chanel-klänning bränner mot huden, men släpar också i marken när jag går runt i trädgården. Slottet är kallt å ekar tomt, liksom mitt huvud. Inga tankar är koncentrerade. Enda som susar runt är barndomen, tror jag var fem eller sex år första gången. Samma plats, nya tider. Svanarna simmade runt i sjön bara ett stenkast från buskarna på gräsmattan. Jag sprang aldrig runt, bara föll mjukt. Mina föräldrar, som på den tiden ännu inte hade gett upp allting, varnade mej för att äta bären. D var tydligen farliga, direkt giftiga. (påstod de) Så en kväll när tystnaden höll om mej å resten utav slottsgården insåg jag att ensamheten var min enda vän. å svanarna, då. Men likväl; bären skulle bli min räddning. Så jag åt å åt. Tills mor kom ut för att leta efter mej, sökte först nere vid sjön sedan på baksidan där jag vid d laget hade fallit mot marken. Panikskrik, vit klänning fladdrandes i blodröd nattluft. Biltur till sjukhus där jag vaknar upp igen. Får dricka någonting jag inte vet vad d är, men som ändå smakar otroligt illa. Vill inte veta. Får höra d ska hjälpa mej att spy upp bären, men ingenting hjälper. När läkaren sätter sina fingrar i min hals, efter att jag vägrat stoppa ner mina, biter jag till. Å han svär till i samma hundradel han drar upp dem igen.

Fem, var d tillslut som överbemmanade mej å fick mej att överleva. Stanna kvar längre än tänkt. Vilket ledde in mej på skoltiden, ack, å sedan när föräldrarna gav upp å lämnade mej ensam på jordelivet. (D var tydligen helt ok för dem att ge upp? ”i förtid”) Nu, eller i fredags för att vara mer exakt, sökte jag hjälp för första gången. Slussades bara runt, tills jag gav upp helt. Så lite för så mycket!

No comments yet

Kommentera

