Skip to content

Orsak å verkan

5 augusti, 2011

Jag vet, jag vet!
Egentligen lovade jag att sluta skriva för längesedan, men kände jag hade mer att säga å en hel del att förklara.
Så d här blir mitt sista inlägg, innan jag lämnar er för gott. För d är ju så, att varje saga å konstprojekt har ett slut. Så även ”jag”.
Men vilken resa d har varit! Jag har hunnit hoppa av skolan för att alla kvävde mig där, söka mig utåt på internet men även blivit lämnad åt mitt öde här. Vilket resulterat i mörkare texter, men idag ser jag lika klart som förhoppningsvis även ni kan göra på allt detta. Se sambandet mellan orsak å verkan; se att jag inte blödit för att skrämmas, vara elak eller håna någon. Inte luras eller dumförklara. För när jag skrivit om ”mina fantasier” om att utföra en skolskjutning eller begå självmord har d inte direkt handlat om just d, utan om att sätta fokus på ett problem. Om vuxna som skyller på filmer & TV-spel istället för på d verkliga problemet: människor som startar krig mot andra människor, sårar å förstör dem. Men d är klart, enklare att skylla på Marylin Manson än att faktiskt ta tag i problemen själv å försöka göra någon skillnad. Fast personligen, om jag varit verklig å varit i situationen där jag kunnat föda ett barn, hade jag hellre sett han eller hon blivit ett Manson-fan å färgat håret svart, än religiös å fördömande. För d funkar liksom inte att leva efter en föråldrad bok å förkasta sådant man inte förstår (som homosexualitet).

 

Vi behöver mer kärlek & förståelse.
Vi behöver mer människor som står upp för varandra.
Vi behöver ansvar & omtanke.
Vi behöver varandra, mindre alienation.

Så egentligen kan ni se mig å allt jag gjort som någonting större än ett konstprojekt (om d nu provocerar er så värst); snarare ett manifest för fred å kärlek. Tack för er tid & engagemang…

Med kärleksfulla hälsningar,
Flora Swahn & Gertzy

No comments yet

Kommentera

